Laatste kilometers

21 mei 2019 - Bruchsal, Duitsland

Gisteravond hebben Anja en ik het keezspel weer gewonnen met 3-1. We hadden het geluk aan onze zijde. Het was erg spannend en het ging erop. We willen gewoon allemaal winnen, dus de ene na de andere pion moest het veld ruimen. We kregen gelukkig ook wel de kaarten om het af te maken.

Zoals elke dag, zijn we rond 10.00 uur weer startklaar om te vertrekken. Eerst lekker gedoucht in ons luxe verwarmde toiletgebouw. Daar heeft vannacht trouwens iemand op de grond liggen slapen. We hadden gisteren al een fietser met zijn hele hebben en houden bij hem zien schuilen onder het afdak op de camping.

Gisteravond lag hij ineens in het toiletgebouw  en al zijn spullen lagen om hem heen te drogen. Die zullen wel droog geworden zijn en hij heeft zeker wel  lekker warm gelegen, want de vloerverwarming was ook aan.

Vanmorgen was hij weg en is dus weer zo drijfnat. We hadden al een beetje zitten bedenken hoe het nu zit. Was het een zwerver of niet? Hij had een hele dure wielrenfiets bij en hij zou dus op fietsvakantie kunnen zijn, maar misschien is hij aan het rondzwerven omdat hij niets meer heeft.

Ik bedoel dan dat hij ook alles kwijt kan zijn geraakt door nare omstandigheden en die fiets het enige is wat hij overgehouden heeft. Dat zou wel heel erg zijn, maar dat komt óók in Nederland helaas vaak voor.

​​​​​​Dat is ook een nadenk moment!

Vandaag de laatste 450 kilometer, dus dat wordt weer ff zitten. En, we zijn er ondertussen aan gewend, het regent weer. Eigenlijk bijna de hele nacht ook al. Wel zijn nu ruim honderd kilometer verder en het is nog 331 kilometer te gaan op dit moment. ( 11.30 uur) Het wordt lichter in de verte en het is bijna gestopt met regenen. Hoopvol voor een droge reis verder!!😀😀

We zitten nu op nog 238 kilometer te gaan. En het is ondertussen 13.00 uur. We hebben net van de tonijnsalade gegeten, die ik vanmorgen nog gemaakt heb.

Aangezien het brood op was, hadden we toastjes en dat vonden we helemaal niet erg! Na een klein half uurtje kunnen we weer verder en ja hoor, het regent weer. Het is maar zo'n 5 minuten iets droger geweest. Het is alsof de regenbuien ons achterna reizen de laatste dagen. Er komt maar geen einde aan.😵😵

Eindelijk.....tegen een tijd dat we de Nederlandse grens bij Venlo naderen is het warempel droog en zelfs droge wegen! Het is dan 14.45 uur en we zullen omstreeks 15.45 uur thuis kunnen zijn. Nog een paar dagen thuis, alvorens we weer moeten gaan werken. De camper uitladen en een beetje netjes morgen weer terugbrengen bij zijn eigenaar.

Vanavond ter afsluiting nog een etentje bij de Chinees. Ff lekker herinneringen ophalen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja Van Gaal:
    Het was geweldig
    Bedankt voor de gezelligheid
  2. Victoria:
    21 mei 2019
    Fijn dat jullie weer in ons kikkerlandje zijn 👍👍👍👍👍👍
  3. Frans v.d.Wiel:
    21 mei 2019
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. En ons op de hoogte hebt gehouden van jullie escapades, Ook de mooie foto's hebben we van genoten alsook de bijbehorende verhalen. Nu nog een aantal dagen onder de hoogtezon en kun je op de zaak zeggen : Poeh Poeh wat was het warm daar. In ieder geval WELKOM THUIS en het gaat jullie goed. Groetjes uit Boxtel