Terug naar huis

20 mei 2019 - Bruchsal, Duitsland

De keezavond was weer gezellig en vooral heel spannend. Anja en ik wonnen  overtuigend dit keer met 3-1. 😀 Het is onze laatste avond in Italië, als het goed is.

Voor de variatie hadden we weer regen vannacht. Gelukkig was het droog toen wij om 8.00 uur gewekt werden door de wekker. We willen natuurlijk wel op tijd aanrijden en bij ons is dat dan meestal 10.00 uur. Mooie tijd voor in je vakantie. Dan kom je ook steeds weer op een schappelijke tijd op je volgende bestemming, zodat je al vroeg de omgeving kunt ontdekken, als het weer meezit natuurlijk.

10.00 uur zijn we weer gewassen ( in fijne douches ) en gestreken. En dan kunnen we weer op pad gaan. Zoals elke keer, stel ik de routeplanner in. Het plan is om zover mogelijk door te rijden via Zwitserland naar Duitsland.

Het uitzicht in Zwitserland vanuit de camper is prachtig. We rijden tussen de bergen en in de verte zien we de sneeuw nog liggen. Zojuist scheen de zon, die we al dagen aan het zoeken zijn, hier in Zwitserland, op de weg terug naar huis. Kunnen we er nog een paar dagen vakantie aanplakken?? Helaas pindakaas, zeggen we dan. Het zit er toch echt bijna op.

Zwitserland lijkt alleen maar uit tunnels te bestaan. Ik kan ze niet meer tellen, maar de ergste is toch wel de "Gotthard tunnel" ruim  17 kilometer door die benauwde tunnel, met een vieze lucht van uitlaat gassen. En dit terwijl er ( gelukkig) niets te doen is en we bijna alleen er doorheen rijden. Ik ben blij als we erdoor zijn en de benauwdheid weg trekt.

Onze eerste stop is op een parkeerplaats met supermarkt, burger King, tankstation, all-in one. Super druk en als we uiteindelijk een plaats hebben gevonden, worden we vastgezet. Anja en ik hebben ondertussen wat te eten gekocht en terwijl we eten, moet er in de buitenspiegel en door het zijraam in de gaten gehouden worden of er plek komt om eruit te komen. Voordat we klaar zijn kunnen we terugzetten, maar wel snel, want de volgende zet ons anders weer vast. Dat eet toch super relaxed!

Maar we zijn eruit en rijden alweer verder door het nu ineens zeer slechte weer. Het regent al een hele tijd pijpenstelen en de ruitenwissers moeten flink werken, maar dat zijn ze ondertussen wel gewend, helaas. En soms valt het zelfs met bakken uit de hemel, zodat het tempo veel lager moet, omdat het zicht zeer slecht is. Ook valt mee routeplanner weer uit tussendoor en moeten we noodgedwongen een parkeerplaats op om de routeplanner te resetten. Beetje vervelend dat de lader niet goed blijkt te zijn.

Toch komen we er wel met een beetje opletten en om 17.15 uur arriveren we op overnachtings camping ,"am Naturfreundehaus" in Bruchsal. Het is maar een parkeerplaats met stroom en watertappunt, maar verbazend genoeg is er wel een toiletgebouw dat er spik en span uitziet en een afwas plek dat er dan weer niet zo fris uitziet. Maakt niet uit, we kunnen voorruit en morgen gaan we toch alweer vroeg rijden.

​​​​​​Het is ondertussen weer droog geworden ( het is halen en brengen met het weer) en dat is wel even fijn. We gaan ons meteen maar melden bij een klein kantoor, maar 3 mannen op leeftijd 2 dagen per week de camping draaiende blijken te houden voor de camping eigenaar, onder het genot van een halve liter bier. Het moet niet gekker worden, hahaha.🍻🍻

​​​​​​Nadat we ons geïnstalleerd hebben, ploffen we buiten neer onder de luifel. Het duurt niet lang of de eerste druppels vallen alweer. Maar wij zitten droog met een lekkere borrel. Rond 18.00 uur maken we spaghetti met spinazie en eten onder het genot van de  tikkende regen boven ons op de luifel. We zetten na het eten de afwas op de grond in de regen, zodat het kan weken. Dan heeft het nog ergens nut voor. Oh ja, we hebben nog een foto gemaakt van onze douche, die dienst doet als washok 😱😱😱

De mannen besluiten daarna om in het dorp nog ff wat bier te kopen, omdat de voorraad zeer beperkt is en het onze laatste vakantieavond is. Gezellig!!!

1. Frans v.d.Wiel:
    20 mei 2019
    Zo dat zit er voor jullie ook weer op. Geen zwemshorts of bikini nodig gehad. Wel op tijd een welverdiend drankje en hapje. Ook regelmatig gekeezd en veel regen gehad. Mooie foto s en herinneringen . IK zou zeggen goede thuisreis naar Schijndel, daar is het weer ook niet super. Wij gaan komende weken naar de Oorsprong, zal wel vaak bij de kachel vertoeven worden. Groetjes uit Boxtel, stelletje.