Poging naar Milaan

18 mei 2019 - Castelletto sopra Ticino, Italië

Wat leuk om te lezen dat mijn verhalen worden voorgelezen aan die lieve cliënten op mijn werk. Veel liefs voor jullie allemaal en bedankt voor de leuke reactie!

Vannacht heeft het aan een stuk door geregend en ik was er een beetje bang voor dat wij met ons bakbeest niet van onze plaats zouden kunnen rijden, omdat onze plek was veranderd in een modderpoel, maar dat viel gelukkig mee. We zijn aangereden en hebben meteen boodschappen gedaan. We weten niet wat we aan zullen treffen bij de biologische boerderij camping,  waar we nu naartoe gaan.

We zijn om 10.45 uur bij de supermarkt weggereden en het is maar net 70 kilometer zegt de routeplanner. We zitten maar 6 kilometer van het centrum vandaan, staat er in de campergids, dat is fijn, maar het zal er ook wel mega druk zijn, ben ik bang. Op hoop van zegen dan maar.

De weg ernaar toe verloopt wonderlijk genoeg zeer goed, maar je kunt het al raden, want de camping is niet zoveel soeps. We hebben ook zo'n pech met het weer. Het erf waar we komen te staan is een modderpoel. Er is 1 piepkleine douche en 1 toilet met veel campers en er komen er steeds meer bij.

Er staan er nu 11 en dan keer 2 personen, wij met 4 zelfs. Tel maar uit wat het dringen wordt bij de douche. Hoewel, wij gaan niet douchen morgenvroeg. Hij is precies de grootte van een kleine douchebak en geen haakjes voor kleding of een handdoek. Dat zou trouwens ook geen nut hebben, want alles zou nat zijn voor je klaar bent. Toch kost het 19 € per overnachting en dan moeten er nog 2 personen los betalen voor de overnachting. Dat is hier meestal 6,50 pppd. Oh ja en nog toeristenbelasting. Hoppa, kassa!!

Je ziet campers in alle soorten en maten. Van kleine bus campergids tot mega campers. Er stond er een op deze camping en zo groot hadden we er nog geen gezien. De grootte van een een BBA bus en zo te zien, een spiksplinternieuwe. Hij straalde van buiten al zoveel luxe uit, dat we erg nieuwsgierig werden naar de binnenkant. Helaas zit alles potdicht en niet voor de zon. We hebben er alleen een paar keer een man in en uit zien komen. Je hoeft er waarschijnlijk ook niet uit te komen, want alles zal wel aanwezig zijn. Van een luxe keuken tot een luxe badkamer en wat al niet meer.😍😍

We hebben vanmiddag een poging gedaan om naar Milaan te fietsen, maar we konden het niet droog houden. Voor we met de tram dan zouden kunnen, waren we alweer anderhalf uur later en de rit duurt ook nog 1.15 minuten. Dus zouden we er pas om 16.15 uur zijn en dan steeds in de buien moeten lopen. Aangezien we op deze camping geen tweede nacht willen blijven, zal het dag, dag Milano zijn.

De 2 camping honden die hier rondlopen zijn trouwens lief en worden graag aangehaald. Ze blaffen tegen niemand en komen je al tegemoet als je het erf op rijd. We zoeken bij aankomst door de modder naar de camping eigenaars en vinden er een oude dame, die verbazend goed Engels spreekt. Hier vind je onder de jeugd nog Italianen die geen woord over de grens spreken.

Vanavond hebben we weer heerlijk gegeten. Italiaanse pasta en veel kruiden en groenten. De groene asperges gebakken in de paella pan, smaken heerlijk bij de pasta en gaan we thuis ook wat vaker gebruiken. Mmmm.....

Jammer dat er hier in de omgeving van Milaan geen andere plek te vinden is waar we met fatsoenlijk sanitair nog een nacht kunnen staan.  We gaan het morgen al een beetje richting Zwitserland zoeken. Sowieso moeten we maandag terug rijden en aangezien het weer niet meer mee wil werken, maakt het niet meer uit waar we nog voor 1 nacht gaan staan.

We hopen voor morgen nog wel een droge dag.

1. Lilian:
    18 mei 2019
    Je moet wat met je schrijf talent gaan doen, leest gemakkelijk en is leuk!
    Hopelijk morgen beter weer voor jullie 😎
  2. Frans v.d.Wiel:
    18 mei 2019
    IK volg de GIRO ronde van Italie daar is ook heeeeel veeeeel regen gevallen, hopend dat jullie nog verwend worden met een heerlijk zonnetje. Maar ik hoor niks meer over het keezen. Het is toch niet uit de hand gelopen. of hebben jullie er een Italiaan mee blij gemaakt. Groetjes uit Boxtel en hou je Paraplu maar standby. Ge Wit Nooit he !!!