Arona

16 mei 2019 - Palazzina, Alessandria, Italië

Pfff. Gisteravond toch weer ingemaakt door de heren en dan vooral door Jo. Die krijgt alleen maar goede kaarten. Wij moeten wel heel veel geluk in de liefde hebben.😉

Vandaag scheen de zon alweer toen we opstonden, na een frisse nacht. We hebben de ochtend lekker lui in de zon bij de camper doorgebracht. Lekker een boekje lezen en een beetje relaxen.

Rond 12.00 uur zijn we aangefietst met de bedoeling het stadje Arona aan te doen. Dit is zo'n 8-10 kliometer en voor iedereen wel te doen. Het is eigenlijk bijna de hele weg langs de drukke hoofdweg fietsen. Je ziet trouwens amper fietsers, behalve wielrenners. Recreatieve fietsers zijn hier op de bon en dat terwijl er ook wel stukken zijn met een fietspad/voetpad of een gedeelte van de weg waar je kunt langs kunt fietsen. Af en toe kunnen we een stukje langs het meer fietsen. Dat is wel erg mooi, met mooie uitzichten.

De Italianen zijn liever met de auto op pad of zoals in een stad een paar dagen geleden in een andere stad, op de scooter. Toch houden ze wel rekening met fietsers en rijden meestal niet rakelings langs ons af.

In Arona is een mooie wandelroute/boulevard langs het meer. Hier staan overal bankjes en palmbomen, zodat je eventueel in de schaduw van het uitzicht kunt genieten. Dit hebben we trouwens in bijna alle stadjes waar we geweest zijn gezien en ook vaak nog vrij nieuw. Hier wordt erg veel gebruik van gemaakt, aan de vele voetgangers te zien.

Overal eettentjes en eigenlijk maar weinig winkeltjes langs het meer. In de mooie winkelstraat blijken de winkels dicht te zijn tussen de middag tot 15.00 uur. Net als in Spanje siësta denk ik. Jammer, want Anja en ik hadden wel even binnen willen neuzen. Mooie winkels met mooie maar vooral heel vrouwelijke kleding.

De winkelstraat wel apart, want boven ons hangen allemaal wind molentjes ( die je voor kinderen op een stokje kunt kopen bij ons) in verschillende kleuren en natuurlijk ook veel groter. We dachten eigenlijk van een afstand dat het paraplu's waren, maar dat bleek niet zo te zijn. Ook wel weer leuk voor een foto!! 😍😍

We zien ook een kapel midden in een straat tussen de huizen, die zijn deuren wijd open heeft staan. Een mooi beschilderde plafond en sowieso een mooi inkijkje vanaf de deur naar het altaar. Uiteraard steken we een kaarsje aan, want dat hoort er voor ons wel een beetje bij. We zijn niet de enige, want we zien mensen in en uit lopen, kaarsjes aansteken en knielen bij Maria. En ook eigenlijk allemaal alleen, dus waarschijnlijk geen toeristen.

Daarna eten we wat op een terrasje aan het meer en daar krijgen we bezoek van een vogeltje die een paar kruimels van mijn vinger durft te eten. Zo grappig! Wat jammer dat de foto die Anja maakte mislukt is. Te donker, zodat je het vogeltje niet ziet.

Daarna fietsen weer richting onze camping, maar doen onderweg alvast de boodschappen. Je hebt nogal wat nodig met z'n viertjes en dan heb ik het niet alleen over etenswaren. 🍺🍺🍻🍷🍷

Natuurlijk heb ik onderweg weer regelmatig foto's gemaakt.

Van reisblog naar fotoboek

16 mei 2019
    Mooie foto's!
  3. Ad van Roosmalen:
    17 mei 2019
    Hoi marij en reisgenoten, wij hebben vanmiddag een paar mooie reisverhalen van jou, jullie gelezen en de foto's gezien. Mooi om te volgen. Groetjes van Noor, Jan, Frank, Sjannie en Ad. Nog een fijne vakantie