Naar Lago Maggiore

15 mei 2019 - Campeggio E-Maieu di Moressa Fausto, Italië

Een nieuwe mooie dag na een toch wel koude nacht. Het lijkt een zonnige dag te worden, ondanks dat het weerbericht voor vandaag wat regen aangeeft. De zon schijnt en je voelt de temperatuur snel oplopen.

We zijn om 9.50 uur aangereden en waren al bijna beneden in het dorp, toen we erachter kwamen nog niet betaald te hebben voor de nacht. 😄😄😄😄. Dus weer terug met het bakbeest, aangezien het lopend voor ons niet te doen is. Te ver en dan ook nog vrij steil omhoog.

De man van de camping had het nog niet gemerkt, maar onze tijdelijke buren wel. Die dachten al dat we spijt hadden😁😁😁. Hahaha, dat hebben wij weer. We betalen netjes de rekening en gaan weer op weg.

We gaan naar Casteletto in Novara, in de regio oost Piemonte. Daar hebben de mannen een camping aan het Lago Maggiore. Het uitzicht op de bergen is zo mooi en wensen op veel plaatsen de sneeuw nog liggen.

De rit verloopt rustig en gaat snel voorbij. Er zit het grootste deel van de route bijna geen verkeer op de weg. Rond 12.45 uur arriveren we op camping Italia Lino. De ACSI gids geeft 2 sterren aan, maar in verhouding tot die waardeloze camping van enkele dagen geleden, mag dit wel 4 sterren zijn.

We zetten de camper op z'n plek en gaan meteen naar het terras op het water om iets te eten en te drinken. We kunnen het beste 1 liter wijn kopen wordt gezegd, als je met twee personen wijn drinkt. Natuurlijk joh, dat drinken wij wel even op. Niet! We mogen de karaf gewoon mee naar de camper nemen en later terug brengen. Oké, dat is mooi toch?

Het eten is heerlijk en zeker tegenover gisteravond. Hahaha. Ik had een pasta met inktvis en Anja lasagne. De heren kozen voor een pizza tonno. Dat ging er wel in en voldaan zijn we boodschappen gaan doen, want er was niet veel meer in huis.

We hebben voor het eerst gewassen vandaag en het was wel nodig . Dan heb ik het alleen over de handdoeken was, zo'n 24 stuks konden er bij elkaar in de trommel. Dan kunnen we er weer even tegen. We hebben geen wasrek in huis, maar dat regeld Anja wel even😁😁😁. Ze haalt gewoon het wasrek bij een van de chalets die hier overal staan. Die zijn toch niet verhuurd! Rond 17.00 uur blijken er toch chalets bewoond te zijn. Hihihi.

rond 16.00uur maken we een korte wandeling op de camping en een stuk buiten de camping. Alles ziet er goed en verzorgd uit. Er staan aan deze kant van het dorp meer grote en luxe uitziende huizen met grote tuinen. Hier wonen vast mensen met geld. Natuurlijk maak ik weer foto's voor onze fans. 😋😋

We hebben bij de receptie alvast een fietskaart gehaald, maar willen morgen ook eerst het centrum hier bekijken, voor we een route gaan fietsen.

Voor nu zeggen we al dat het een super dag was met mooi weer en een mooie locatie. Waarschijnlijk blijven we hier wel een paar dagen, maar je weet het maar nooit.

zometeen lekker eten en vanavond proberen eindelijk weer eens de heren te verslaan met keezen. We hebben de laatste dagen geen geluk met onze kaarten.

1. Anja Van Gaal:
    15 mei 2019
    Geweldig
  2. Mathilda en piet:
    15 mei 2019
    Dat ziet er heel goed uit,nog lekker genieten met zn allen.gr.van ons