1ste vakantiedag in Italië

6 mei 2019 - Carlazzo, Italië

Om 07:00 uur vanmorgen liep de wekker alweer af en nadat we ons ontbijtje dat door de heren was klaargemaakt, hebben genuttigd, vertrekken we om 09:00 uur vanuit de camping richting het Comomeer.

Het zonnetje staat hoog aan de hemel  en het belooft een mooie dag te worden vandaag. Vannacht daalde het kwik nog naar de 4 graden en nu we net op weg zijn is het nog maar 7 graden.

Het is een stuk drukker op de weg nu, maar het is ook maandagochtend en iedereen ( behalve wij natuurlijk), is weer op weg naar zijn/haar werk. Werk ze, zou ik zeggen. 🤗 Wij tuffen nog nog even door. We hebben ruim 400 kilometer te gaan!

De laatste kilometers naar onze eerste bestemming in Italië zijn zeker voor medereizigster Anja, een hel. Ze zweet peentjes en jaagt iedereen de stuipen op het lijf. Het zijn natuurlijk ook wel héél smalle straatjes. Ik zeg nog tegen Jo, hier moet je geen bus tegen komen en mijn woorden zijn nog niet koud, of er komt een grote stadsbus aan. Hahaha het moet niet gekker worden.

Pfff...na even manuvreren en een doorgedraaide Anja achterin, lukt het Jo om de bus ruimte te geven en kunnen we onze weg vervolgen. Volgende keer moeten we Anja een slaappil geven of met een hamertje onder zeil brengen. 😂😂😂

Gelukkig liep het dus goed af en kon Anja weer rustig ademhalen. Rond 16.30 uur arriveren we camping Ranocchio in Carlazzo aan het Piano meer bij het Lugano meer. Onderweg in het dorp hebben we uiteraard boodschappen gedaan, want we moeten goed voor de inwendige mens zorgen. Zowel met alcohol als met lekker eten.

Het eerste wat we doen is, tafel en stoelen naar buiten en zitten, met drank en iets te snacken op tafel.  Om 19.30 is de BBQ aangezet  en hebben heerlijk genoten van een lekkere maaltijd.

Vanavond nog een potje Keezen en morgenvroeg kunnen we uitslapen. We blijven hier 2 nachten om eens rond te kijken en te genieten.

1. Claudia Schoenmakers:
    6 mei 2019
    Super leuk om via deze manier te volgen! Een hele fijne vakantie gewenst samen! Geniet ervan!
  2. Leonie:
    7 mei 2019
    Mooi zo. Loungen we het bijhouden....😁
    Veel plezier samen 💋💋💋💋
  3. Leonie:
    7 mei 2019
    Zo kunnen we het bijhouden, moet het zijn. 😅😅