Bezoek aan een echte zigeunerin.

20 januari 2015 - Napier, Nieuw-Zeeland

Het is nog flink bewolkt als we om 8.30 uur aanrijden. Gelukkig is het niet koud.
Omdat we op onze kampeerplaats geen toilet hadden gaan we zo snel mogelijk naar een openbaar toilet voor de grote boodschap. Tsja, dat moet ook gebeuren en op de potti is dat niet zo lekker. Haha het hoort erbij.

We doen in de ochtend boodschappen in "Dannevirke" en denken flappen te tappen bij de Rabobank. Dat was geen geldhaalhuis, maar een bank van lening. Nou die hebben we thuis al genoeg. Het flappen tappen lukte bij een andere bank en we kregen nog steeds geld. Hihi het valt mee.
Na de koffie en plaspauze gaan we weer verder. Ik heb nog een foto gemaakt van het openbaar toilet om te laten zien hoe dat eruit ziet hier.

We tanken voor 91.1 DC. per liter. Hij wordt steeds goedkoper en dat vinden wij helemaal niet erg.

12.10 uur ijs stop. Zo langs de kant van de weg bij een fruitboer staat een ijskar die vers ijs maakt van vers fruit. Ze maakt ter plekke softijs per persoon klaar.
Zo zul je dat bij ons niet tegen komen.
Het is ondertussen flink warm geworden en we besluiten lekker op een bankje bij de ijskar ons ijsje op te eten. Heerlijk!

12.30 uur. We maken een wandeling door het mooie centrum van het mooie "Hasting". Maria en Sjaak kopen nog wat en daarna vervolgen wij onze weg naar "Napier", waar we om 14.15 uur aankomen.
We hebben er al mooie foto's gemaakt en hebben bij een soort VVV een trip geboekt naar " Cape Kidnappers Hawke's Bay". Dit is de broedplaats van een vogelsoort en die hebben nu jonkies. We hebben een trip met een tractor en blijven 4 uur weg. We zijn heel benieuwd.
We hebben het adres gekregen van een vrije camping ( jawel alweer) en staan met de camper aan zee. Super. Ik ben natuurlijk in zee geweest en daarna maakte Maria muziek. Even later kwam er een vrouw vertellen dat ze het zo mooi vond en we maakten een praatje. Toen we later bij haar langs kwamen lopen nodigde zij ons uit om haar huis op wielen van binnen te bekijken. Een echte gipsy vrouw met een gipsy huis. We mochten foto's maken en zij vertelde over haar leven. Een bijzonder moment van een toch al bijzondere dag.