Een verrassende dag.

19 januari 2015 - Woodville, Nieuw-Zeeland

9.00 uur. We zijn er weer klaar voor. Eerst ff de potti geleegd bij dumpplaats en dan rijden we richting Woolville door de bergen.
In het eerstvolgende plaatsje " Featherston" doen wat boodschappen. Eigenlijk hebben we alleen water en brood nodig. Daar leven wij hier van. Hihi.

We rijden door karakteristieke dorpjes zoals "Greytown". Mooie huisjes en het ziet er zo kneuterig uit.
Martie zag onderweg ineens een bandje op een pleintje spelen en we besloten er eens heen te gaan. Ze gingen net weer spelen en hadden 2 bezoekers en waren blij dat wij kwamen luisteren. We hebben ervan genoten. Het was uit de gouwe ouwe tijd en ze trokken al snel meer mensen die ook nog een dansje waagden. Super leuk!
Op de weg terug naar de camper kwamen we langs een heel bijzonder winkeltje met tweedehands snuisterijen. Geweldig wat we daar zagen. Je kon het zo gek niet bedenken of het was er. Het stond er ongelooflijk vol. Sjaak vond nog een LP van Pussycat. Maf toch!!

11.15 uur koffiepauzes in "Wairapapa" aan een klein meertje. Ook weer zo'n schattig dorpje. We rijden nu elke 20-30 minuten wel door een ander dorpje. Dat vinden we ook heel leuk aan dit eiland. Het leeft meer en het is veel groener.

Om 12.15 uur zien we langs de weg een bord staan met "Pioniers museum*. Geen idee wat we aan gaan treffen, maar we gaan het zien. Het is een lange pad waar we maar net door kunnen met de camper en we moeten geen tegenligger krijgen, want terug kunnen we niet. Spannend!
Wat wij in het museum zien is werkelijk ongelooflijk. We kijken onze ogen uit. Er is zoveel en allemaal uit vroegere tijden. De eigenaar is een boer die al 41 jaar spullen heeft verzameld. Ik kan het bijna niet vertellen, maar de foto's laten het een beetje zien. Maria en ik maakten samen zo'n 270 foto's, zo bijzonder was het.
We betaalden 5 NZD per persoon voor iets wat super vet was.

Om 13.15 uur lunchen we op de parkeerplaats bij een wild life park. Leuk, dachten wij. Dus niet. We betaalden 20 NZD per persoon en zagen 2 vogels in een kooi in een wel mooi park en het voeren van de vogels die er wild vliegen en weten wanneer het voedertijd is. Dat was dan wel leuk, maar duur betaald. Het was meer een donatie voor het fokprogramma van de vogels die met uitsterven bedreigd zijn geweest.

16.00 uur. We arriveren op een vrije kampeerplaats voor campers aan een riviertje. Dat komt goed uit na die dure middag. Haha. Het was gezellig met een deuntje van Maria. We lijken wel een Roma familie op doortocht.