Met de ferry terug naar het Noorder eiland

18 januari 2015 - Upper Hutt, Nieuw-Zeeland

Vandaag toch al richting Picton. We hadden het plan om een nacht langer te blijven, maar de camping viel een beetje tegen. We zijn daarom toch door gereden om misschien in Picton nog een overnachting te doen.

Om 9.15 uur stoppen we al en dat heeft een reden. Zeehonden en we zien ze in grote getale nu. Een hele populatie ligt hier te zonnen en te spelen. Er zijn ook heel veel jonkies bij. Zo mooi om te zien.

Om 9.40 zien we alweer zeehonden en we denken ook albatrossen te zien, maar het is iets te ver weg om te zien. Het zou wel kunnen, want ze komen hier voor. Misschien kunnen we het thuis beter zien op de foto met een groter beeld.

Na een koffie en plaspauze weer op weg. Het stuk dat we nu rijden is droog en dor en het waaide er hard op dat moment..
We zien  tussen de droge velden en bergen veel druivenvelden.
We tanken nog voor 58 NZD en krijgen 4 CT korting met een bewaard bonnetje. Haha die Hollanders.

Tegen 12.20 uur naderen we Picton en we zien donkere wolken. We besluiten om vandaag dan toch maar de ferry te nemen als het lukt.
We kunnen om 14.30 uur mee en deze keer is het bijna 100 NZD goedkoper. Heel apart, want het is weekend en ook helemaal niet druk.
Maar we zijn er uiteraard blij mee. Er hebben een leuk plekje op de ferry met fijne zitplaatsen en doden de tijd met dobbelen en slapen. Leuk!

Om 17.30 uur zijn we weer op het Noordereiland en zoeken een plekje voor de nacht.
Om 18.45 uur arriveren we op camping "Harcourt Holiday park".
Als we om 21.00 in de avond nog een wandeling maken, verdwalen we bijna omdat het ineens wel heel donker is. Maar gelukkig navigeren we onszelf toch weer veilig naar de camping. Pffff...peentjes zweten.