Kaikoura

17 januari 2015 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Het is 8.00 uur als we er al weer klaar voor zijn. Martie heeft de beurt om te rijden en heeft de Tomtom al ingesteld om naar Kaikoura te rijden. We moeten eerst een flink eindje terug om vervolgens links langs Christchurch richting Kaikoura te rijden.

Na de haarspeldbochten hebben we nu vrij vlak gebied om te rijden.
Het is weer prachtig weer. De zon staat al vanaf 7.00 uur boven ons. Tenminste hij kwam iets rond die tijd boven de bergen uit gepiept.
Lekker!

9.20 uur ff tanken en meteen een kortingsbon ingeleverd die we kregen bij de supermarkt. Deze bon gaf recht op 10 CT korting per liter bij sommige tankstations. Toch weer 4.20 NZD korting en de literprijs was hier al goedkoper dan elders.
En we blijven natuurlijk Hollanders, dus die korting pikken wij mee. Haha.

10.00 uur de boodschappen zijn weer binnen. Nu een plekje zoeken voor een koffie pauze. Om 11.00 uur hebben we een mooi plekje aan een meer gevonden.

12.10 uur zijn er aangekomen op een wijnboerderij. Leuk, denken wij. Een rondleiding, ff proeven en een wijntje kopen. Nou dat wijntje proberen was de bedoeling wel , maar geen rondleiding met uitleg. Jammer!
We kopen twee flesjes Pinot Gris wit van 25 dollar per stuk, waar we er normaal 6 voor kopen. Ff niet op de kleintjes letten en weer door gaan.
Een keer in de week mogen we wel uit de band springen. Haha.

We rijden weer langs de velden en ik begin het toch toch te snappen van de New zealandse wol. Er lopen hier overal schapen en in grote getale.

Het is hier alweer flink heuvelachtig. We zitten nu nog 95 km van Kaikoura af.

13.20 uur. Pauze bij "Anna's lagoon". Eerst een foto moment en dan gaat het grote pizza brood dat we vanmorgen kochten op de BBQ. Mmmm...dat heeft goed gesmaakt.
Om 14.00 uur gaan we weer rijden en nu gaat de route verder langs de kust.
Om 15.00 uur zie ik ineens iets zwemmen dat lijkt op een zeehond en dat is het ook.
Ik zie er nog meer en roep dat ik een zeehond zag zwemmen, maar Maria wilde mij niet geloven. Ze dacht.dat het een soort dikke zeewier zou zijn dat er voor de kust dreef. Martie vond een uitkijkplekje en we konden uitstappen om dit eens van dichtbij te bekijken.
Het was er druk met de zeehonden. Ze lagen ook op en tussen de rotsen op het strand verdekt opgesteld om te zonnen. Leuk om te zien

Om 15.30 uur komen wij aan in Kaikoura en gaan ff aan het strand zitten om te genieten van het weer en het uitzicht. Ik heb even met mijn voeten in de golven gaan staan. Heerlijk!
We besluiten om in het centrum een kampeerplaats te zoeken zodat we later op de dag nog het stadje in kunnen gaan.
Om 16.00 uur vinden we een mooi plekje op loopafstand van het centrum voor maar 45 NZD. Volgens mij kan dat niet kloppen ook niet met de 10% korting van onze top 10 pas. Maar laat ons maar eens geluk hebben. Na een drankje gaat Maria weer spelen en de Nederlandse buurvrouw hier probeert het ook nog ff. Zij speelde vroeger ook de accordeon. Het blijft leuk wat die accordeon teweeg brengt.