Fietstocht naar het mooie Sirmione

9 mei 2019 - San Benedetto, Italië

Na een lange regendag gisteren, die maar niet leek op te houden, hebben we vandaag een prachtige zonnige dag.

Vannacht leek er maar geen einde aan de regen te komen en kon je gewoon niet bedenken dat we vandaag hier zo lekker in de zon zouden zitten.

Vanmorgen hebben we uitgeslapen tot 8.30 uur. Heel bijzonder, omdat we geen van allen normaal zo lang kunnen slapen. Lekker douchen en ontbijten. Afwas gedaan en opgeruimd en dan springen we  bij wijze van spreken😅, op de fiets.

Vanuit de camping rijdt je zo het dorp in en het fietspad dat we volgen, loopt helemaal door naar een soort schiereiland, genaamd Sirmione. Sirmione omvat ook meerdere dorpjes, dus niet zo klein als we dachten. We hebben positieve verhalen gehoord over het stadje en wilden hier graag naartoe.

Sirmione ligt maar 10 kilometer hier vandaan en is ontzettend toeristisch. Het is voorjaar en het is er al heel erg druk.

Er is ook van alles te zien en heel even leek het of een of andere Sjeik door de stad werd gereden in een gouden Rolls-Royce. We wilden natuurlijk die auto van dichtbij zien en dat lukte, want even later zagen we hem op een parkeerplaats staan.

Maar in plaats van de verwachte oliesjeik, stapten er naast de chauffeur een nogal sjofel geklede man en vrouw uit.

Ze verlieten de parkeerplaats, volgens mij wetende dat er zo meerdere toeristen op af zouden komen. Waarom zou je anders in zo'n opzichtige auto willen rondrijden.

Nadat óók wij natuurlijk foto's hadden gemaakt, zijn we verder gefietst. Onderweg nog eens van de fiets af geweest om even van het beginnende zon te genieten en foto's te maken. 🌞🌞

Op de terugweg naar de camping wilden we op een mooi terras, wat te drinken nemen, maar we bleken alleen welkom te zijn, als we daar bleven lunchen.

Ik had voor wij gingen zitten nog doorgegeven dat het alleen om een drankje ging, maar we konden gewoon gaan zitten. Maar een ober die onze bestelling kwam opnemen,  bleek hier anders over te denken. Hij zei ons letterlijk dat we hier zonder te lunchen niet welkom waren, op een zeer nare toon. Oké dat is duidelijk, toch?

We zijn meteen opgestapt en hoorden nog wel dat hij erop aangesproken werd en ons terug moest roepen, maar dan hoeft het voor ons niet meer. En we zijn zonder te reageren aan gefietst. Misschien ook niet zo netjes, maar de ober was echt zeer onvriendelijk geweest en dan kan hij dit verwachten.

10 minuten verderop kwamen we op een prachtig zonnig terras terecht, met uitzicht over het meer en daar waren we zeer welkom. En terwijl het er duur uitzag en we nergens prijzen zagen, hoefden we maar 16,00 € af te rekenen voor 2 halve liters bier en 2 cappuccino🍻☕☕ En dat met dit mooie uitzicht.

Onderweg nog even boodschappen gedaan en daarna thuis lekker gelunchd,  met verse broodjes en aardbeien. Vanavond BBQ,  maar nu genieten van een drankje en de zon.🌞🌞🌞

Heerlijk!

1. Leonie:
    ❤❤❤❤
  2. Lisbeth:
    Mooie foto’s 😃
    Lekker genieten!!
  3. Claudia Schoenmakers:
    9 mei 2019
    Dat klinkt goed! Jaloers op dat lekkerer zonnetje!