Een nieuwe zonnige dag.

10 mei 2019 - San Benedetto, Italië

Gisteravond werd het nog heel gezellig tijdens het Keezspel. Anja, die niet gewend is om wijn te drinken, luste er naar een paar glazen wel pap van. Ze zegt het niet lekker te vinden, mar dè ge iets moet drinke, as er niks anders is. Op z'n plat Schijndels.

Ze kreeg praatjes voor 10, op een gezellige manier. Dat vonden wij altans, maar of de buren er ook zo over dachten, weet ik niet. Wij hadden zelf ook al lekker getutterd en dan vind je alles al heel gezellig!

Vanmorgen om 8.15 zijn we opgestaan om weer aan ons dagelijkse ritueel te beginnen.

Wassen  aankleden, ontbijten en de boel weer een beetje op orde maken. Daarna te voet naar het dorp om onze boete te betalen. Dat lukte gistermiddag maar niet en een aardige Italiaanse die ook een beetje Nederlands sprak  en werkt op de camping, hielp ons ermee, maar het ging niet zonder Raboscanner, dus daarom vandaag naar het postkantoor.

We werden geholpen door een niet zo aardige vrouw, die geen geduld  met ons domme Hollanders had. Maar nadat de formaliteiten waren ingevuld en de boete betaald, konden we op weg om te gaan fietsen.

Het belooft een mooie dag te worden met zonnige perioden en ook wel bewolking, maar toch zo'n 22 graden.

De heren dachten vandaag  weer een hele andere route te fietsen, maar nadat ze eerst anders gingen dan gisteren, gaf Martie aan om rechtsaf te slaan. Ik dacht nog, dat is uiteindelijk toch dezelfde kant in, maar dacht erbij dat hij waarschijnlijk wel iets op de kaart had gezien om naartoe te gaan.

Dus waar het om gaat is dat we zo ongeveer hetzelfde gezien hebben als gisteren. Geeft niets,  vanmiddag misschien een nieuwe poging. Boodschappen gedaan op de terugweg bij de Lidl en daarna  thuis gegeten. Natafelen en lekker luieren in de zon.

Jo is een stukje gaan wandelen, want hij heeft last van zijn rug. Hopelijk zakt de pijn dan.

Rond 16.00 uur zijn we weer aan gefietst om naar een nabij gelegen dorp/stadje te gaan. Een mooi stukje om te fietsen, grotendeels langs het Gardameer.

We ploffen neer op een zeer duur uitziend terras, met tafeltjes op een vlonder in het water. Een prachtige locatie, waarvan we denken dat we flink moeten dokken, maar het is zo'n mooi plekje, dat we ons niet laten tegenhouden.

We bestellen 2 medium bier ( 400cc) en 2 witte wijn en verbazen ons over de prijs op de kaart. Als ons drankje komt, zitten er 2 schaaltjes bij met hapjes en chips en een bonnetje met wat er is gebracht zonder prijs. Pfff....in Nederland betekend dat vaak dat je flink gaat betalen,  zeker gezien de prachtige locatie.

We genieten van het moment en het uitzicht en krijgen alweer bezoek van eenden stelletjes. Ze weten natuurlijk waar ze zijn moeten.😀😀

De rekening valt ook vandaag weer mee. €16.50 incl tip en hapjes.

Nu wachten we op een oproep van Claudia, de dochter van Anja, die gaat videobellen. Anja en Jo kijken er al naar uit, omdat ze hun kleindochter Lauren dan gaan zien.

Om 18.05 stipt gaat de telefoon en veranderen de volwassen stemmen in kinderstemmetjes om Lauren aan het lachen te krijgen. Leuk!!

Rond 18.30 uur krijgen we nog bezoek van een jong stelletje die vlakbij ons op de camping staan. Liesje en Roel blijven gezellig kletsen tot 20.00 uur en daarna gaat er eten in de pan.

20.30 uur eten en daarna afwassen. Om 21.30 uur  zijn we weer klaar om een avondje te keezen. Ben benieuwd wie er gaan winnen.

1. Victoria:
    Kei leuk
    Gezellig
    Mooie foto's
    Heerlijk
    Geniet ze🥂
  2. Claudia Schoenmakers:
    10 mei 2019
    Lauren vond het ook erg leuk om opa & oma te zien! En natuurlijk ook de oom en tante! We bellen snel weer!
  3. Lilian:
    10 mei 2019
    Staat de wijn weer klaar 😂
  4. Leonie:
    10 mei 2019
    Kei skon. Da wort wijn halen dan......🙃🙃🙃😝
  5. Anja Van Gaal:
    11 mei 2019
    Weer schon geschreven schone zus