Op de laatste dag San Benedetto naar Verona

11 mei 2019 - San Benedetto, Italië

Ter informatie,  de heren wonnen gisteravond met 2-1. Daar moeten we vanavond iets aan doen.

Vanmorgen rond 8.00 uur weer op en ons normale ritueel opgestart. 11.00 uur terug van het boodschappen doen en nu een half uurtje later aan de koffie/thee.

We hebben de weerberichten voor de komende dagen nog eens goed bekeken en Kroatië zal het niet gaan worden.

Het voordeel van een camper of caravan is dat we overal heen kunnen rijden, nadeel is dat ik de titel van onze vakantie trip moet veranderen dan.😱

Er zijn ergere dingen, hahaha. We hebben gezien dat er richting Nice, maar veel minder ver, nog in Italië, mooi weer wordt voorspeld.

We gaan daar een camping zoeken. Gewoon de zon achterna en vandaag is het ook de laatste dag op deze camping. We hebben het hier nu wel gezien in de directe omgeving en ook hier zijn de vooruitzichten nu veel minder. Het weer veranderd met de dag.

De fietsen staan alweer in en achterop de camper. Straks willen we nog met de bus naar Verona gaan.

Thuis nog geluncht. De mannen met Pizza Margharita en wij met een lekker broodje.

Om 14.15 uur met de bus vertrokken naar Verona. Zo'n 45-50 minuten ongeveer. En dan is het weer spannend,  want waar moet je eruit?

Wij waren niet de enige die op hete kolen zaten, want er zat een Chinees stel op leeftijd in de bus die er op dezelfde plek uit moesten. Het dametje op leeftijd vroeg het uiteindelijk aan de chauffeur en die vertelde dat ze moesten blijven zitten tot het eindpunt.

Grrr....niet dus, we moesten toen dus op zoek naar de stadsbus om terug te gaan. Een aardig meisje wees ons de weg en dat klopte ook. De bus stopte net voor onze neus en we gingen net instappen toen bleek dat we eerst ergens anders kaartjes moesten kopen.

Ik probeerde uit te leggen dat de chauffeur ons te ver had meegenomen en we nu terug naar de goede plek moesten, maar we kwamen er niet uit. Mochten we gewoon gratis mee. Ze was ons beu denk ik. Hahahaha jezelf dom houden, dan mag je gratis mee. Worden op onze oude dag nog zwartrijders ook!

Verona was leuk met de arena en de mooie gebouwen en bezienswaardigheden. We dronken uiteraard nog iets op een terras op het plein en verbaasden ons wederom over de prijs. Ik heb altijd nog in mijn gedachten dat het in zulke steden net als in Venetië is. Hoe dichter in het centrum hoe duurder de drankjes.

Net als we opstaan om verder te gaan, komen we Roel en Liesje ( dat jonge stelletje van de camping) ons tegemoet gelopen. Lachen natuurlijk dat we die net daar weer tegen komen. Ze vertellen ons over Romeo en Juliette en dat ze het balkon hebben gezien.

Wij ook nog op pad daarvoor, maar vonden het niet. Het is ook zo klein, daar kijk je gewoon overheen. Als we richting de bus lopen zien we nog een bruidspaar en hun opgedofte familie, die de treden van het imposante stadhuis opliepen.

En alweer komen we Liesje en Roel tegen en gezamenlijk gaan we naar huis. Nadat we wat gedronken hebben thuis, gaan we eten koken. Het eten was heerlijk, maar we moesten zeer snel worden, omdat er zeer dreigend weer aan kwam. Net op tijd de luifel dicht en binnen en toen barste het los. Onweer, wind en hagelstenen.

Pfff....gelukkig is dat nu over. Het blijft nu wel tot morgenvroeg regenen, maar we zitten droog.

Nu kwamen net Roel en Liesje een borrel nemen en Roel stelde mijn mobiel in op hotspot,  zodat ik met mijn tablet nu via mijn telefoon WiFi heb.

Handig!!

1. Victoria:
    11 mei 2019
    Dat was een leuke dag zo te lezen
    Op naar de zon
    En de overwinning👍💪👊