Op weg naar een nieuwe bestemming in Ameglia

12 mei 2019 - Manerbio, Italië

Gisteravond was het nog een behoorlijke tijd gezellig druk, met 6 personen in de camper. Het past precies en voor die jongelui ook wel gezellig, want anders hadden ze die hele regenachtige avond in hun schattige mini camper moeten doorbrengen, waar ze niet eens kunnen zitten. Het werd dus wel wat later dan bedoeld, maar dat is ook niet erg. Gezelligheid kent geen tijd!

Vanmorgen riep de wekker om 7.15 uur om op tijd klaar te zijn voor vertrek richting Ameglia aan de Costa Levante in de schilderachtige omgeving van Cinque Terre. Hopelijk kunnen we er met ons bakbeest komen😀😀

We zijn rond 10.00 uur aangereden, nadat we eerst de boodschappen voor vandaag ingeslagen hebben. Handig een grote Lidl om de hoek van de camping. De navigatie brengt ons weer eens via een grote omweg over de berg naar een 3 sterrenc camping. Anja had het weer Spaans benauwd, met al die smalle straatjes in de kleine dorpjes, waar we doorheen moesten, terwijl dit eigenlijk niet nodig was. Het was een mooie rit met prachtige uitzichten, maar het kon Anja niet bekoren. Zij scheet bij wijze van spreken, zeven kleuren stront. 😱😱 De informatie die we over camping hadden gekregen had ons al lekker gemaakt. We hadden er veel zin in, maar waar is die camping dan??

De navigatie bracht ons heel erg anders heen en daar was niets te vinden ook Google maps wist  het niet meer. Wegwerkers lieten weten dat de camping gesloten was omdat er enkele weken wegwerkzaamheden waren. 😣😣En we waren niet de enige, want achter ons reed ook een camper met dezelfde bedoeling. Die hadden na een gesprekje al laten weten dat dit de tweede camping was die dicht was.

Toch gaven wij de moed niet op omdat we wel de vlaggen van de camping op afstand zagen staan en er ook een auto reed. Martie zag dit omdat hij omhoog geklommen was samen met Jo om te kijken waar de camping zou moeten zijn. Eindelijk....daar is een andere toegangsweg en wat zijn we blij!!!

Maar dat is van korte duur!  De camping is bijna uitgestorven en in het mooie beloofde zwembad kun je alleen zwemmen als je een kikker bent😱. Waar is dan dat sub tropisch zwemparadijs??? We hebben het camping River in Ameglia!!

We zien warempel nog een jongen van een jaar of 12 op een grote skelter. Only de lonely, wat gezellig met al mijn vrienden om mij heen.

Het toilet gebouw, daar zullen we het maar niet over hebben! Wat een fiasco zeg. Hoelang willen jullie blijven vraagt de dame aan de receptie. 1 NACHT is wel genoeg. We krijgen met onze acsi kaart nog korting ook, maar zelfs dat is te duur, nu we geïnstalleerd zijn en een rondje camping hebben gedaan. Er zijn veel vaste stacaravans, waarvan er een paar verhuurd lijken te zijn. Gezellig op een camping die niet open zou mogen zijn. Je zou hier maar geboekt hebben voor een week en dit tegen komen. OMG.

Wij proberen er maar het beste van te maken en zetten het bij wijze van spreken op een zuipen. Iets anders kunnen we niet bedenken hier, want we zitten ook nog overal ver vandaan. De omgeving hier is prachtig, maar daar kunnen we niet komen omdat het te ver weg is.

We hebben wel iets te vieren, want onze oudste dochter belde zojuist om op moederdag te laten weten dat ons kleinkind dat op komst is, een jongetje is. Hup...proost op ons toekomstige kleinzoontje.😍😍😍

1. Leonie:
    12 mei 2019
    Nog maals proficiat. Kei fijn. Wat een mix in de fam.
    Jullie maken het wel gezellig. Veel plezier daar. XXX
  2. Victoria:
    12 mei 2019
    Oh wat leuk een kleinzoon👍👍👍👍
  3. Anja Van Gaal:
    13 mei 2019
    Het is hier geweldig
    Alleen het rijden is vreselijk
  4. Margo:
    13 mei 2019
    Wat een gezelligheid, mooi dat jullie het leuk hebben. Ene... Anja ogen open houden ,dat zijn de mooiste plaatsjes de smallere steegjes. Veel plezier en tot....
  5. Elly:
    14 mei 2019
    Zit ff alles te lezen, hoe houden jullie het vol met zoveel drank, laat naar bed en vroeg weer op. Thuis maar weer lekker bijkomen... Nog veel plezier. En Martien en Mary leuk hoor een kleinzoon op komst!!