Op weg naar Rapallo, aan de kust

13 mei 2019 - Via Alta - Giovannelli Giardinaggio, Italië

Gisteravond werden Anja en ik ingemaakt met Keezen met 2-1. Jammer maar helaas.

Gisteravond ook nog een rondje over Camping River gedaan en onze gedachten hierover zijn nog hetzelfde. Alles is verouderd en erg rommelig. We hebben foto's gemaakt om door te sturen naar ACSI, waar de camping terug is te vinden, als zijnde een mooie camping.

We zijn nu onderweg naar de plaats, Rapallo aan zee, waar we 2 campings hebben gevonden. 83 kilometer rijden, dat is wel te doen, toch?

We proberen steeds om naar de zon te rijden, maar elke keer als we aankomen zijn de weerberichten alweer anders. Toch zijn hoopvol voor vandaag. De zwaar bewolkte lucht lijkt in de verte open te trekken en het weerbericht geeft wederom vanmiddag zon aan en rond de 20 graden

Om 11.30 arriveren we op een kleine familie camping, bijna in het centrum. We worden vriendelijk ontvangen en mogen eerst even rondkijken alvorens we een plek boeken. Het ziet er gezellig en netjes uit en er is zelfs een kleine pizzeria en een barretje.

Vanuit hier kunnen we met de fiets ook naar Portofino. Dat  gaan we morgen dan waarschijnlijk doen. Vandaag eerst de fiets nemen om naar het centrum te gaan.

We zijn boodschappen wezen doen en hebben thuis lekker gelunchd. Rond 15.00 uur zijn we op pad gegaan om het zeer drukke stadje te verkennen.

We beginnen wel te wennen aan de drukke Italiaanse wegen, maar het blijft opletten. Wij zijn de enige met een fiets. Iedereen zit in de auto of op de scooter.

Er wordt hier druk gewerkt aan de strandhuisjes en de boulevard. In de haven stikt het van de boten, de ene nog groter en luxer dan de andere.

Rond 16.00 uur zijn we weer terug op de camping en zoals gewoonlijk moet er dan iets op tafel komen. Er is nog een camper uit Nederland bij gekomen en er zitten 2 stellen uit Uden bij.

Wij wisten al van een afstand dat ze  uit onze buurt komen. Hoe zou dat nu komen? Hahaha,  dat zeggen ze ook van ons.

Ondanks dat Anja iedereen kent, kon ze hen toch niet thuisbrengen en andersom ook niet. Haha.

Nu zitten we te keezen en ik krijg nauwelijks opzetters, dus werk ik ff mijn dagboek bij. Tijd genoeg tussendoor. En ik heb nu gratis WiFi, dus ben ik een dief van mijn eigen portemonnee als ik daar geen gebruik van maak.🤗🤗

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja Van Gaal:
    Het is hier prachtig
  2. Victoria:
    14 mei 2019
    Ziet er ook prachtig uit👍👍
  3. Leonie:
    👍👍👍👍