We hebben hem gezien "de Kea"

15 januari 2015 - Christchurch (camping), Nieuw-Zeeland

We zijn alweer vroeg op pad gegaan en willen vandaag in "Christchurch" aankomen. Maria heeft op verzoek nog een afscheidsdeuntje gespeeld. Daarna mochten we pas gaan. Haha grappig.

Om op de plaats van bestemming te komen moeten we over "Arthurs Pass" rijden. Een lange route door het berggebied
9.40 uur ff een fotomomentje van een prachtige net weer ff andere achtergrond. Het was erg bewolkt dat maakt de foto's wat donker, maar ook prachtige achtergronden door de wolken. Dit zie je sommige foto's goed terug.
10.20 uur foto moment.
Hier leeft de Kea vogel. We horen hem wel, maar zien hem niet. Jammer.
10.40 uur koffiepauze in "Arthur Pass Village". Na de koffie als we terug komen van het toilet zien we hem ineens bij de deur van de camper staan. Martie staat in de deuropening en de Kea blijft gewoon zitten. We kunnen er erg dichtbij komen. We zijn in jubelstemming om de foto's die we kunnen maken.
Als we daarna door het stadje lopen blijkt het dorpje er mee vol te zitten. Haha. Dus we maken veel foto's en Maria ook filmpjes. Grappig. De Kea is in mooie groentinten, maar als hij vliegt zie je de mooie oranje kleur aan de onderkant van de vleugels.
Het dorpje zelf is ook leuk met kleine houten huisjes.

De "Pass" is afwisselend van natuur. Van dicht tussen de bergen tot vlak aan een kant met grasvelden, bloemen en meren. De bergen zijn afwisselend groen bebost, zanderig met lage struiken, besneeuwd en groot en gris alsof er een pot verf overheen is gegooid. Indrukwekkend. Veel foto's genomen.
12.30 uur foto moment.
Om 13.10 uur arriveren in het dorpje "Springfield". Hier gaan we tanken en lunchen. We eten vandaag voor het eerst niet bij de camper, maar bij de plaatselijke eettent/winkel. De heren zagen al waar ze aan het bouwen waren en namen een kijkje. Even keuren natuurlijk. We halen wat fruit en rijden weer verder.
We rijden nu in vlak gebied zonder dat we een berg op de achtergrond zien.

Het is 15.30 uur als we arriveren  in een voorstad van Christchurch. Pffff...wat een drukte. Na veel gezoek en gedoe op de weg vinden we slaapplaats voor de nacht. Alleen als we de huisregels op de deur lezen haken we af. Geen huisdieren. Oké dat kan nog wel. Maar ook geen alcohol. Huh...dat gaan we niet doen. We hebben wel vakantie en na een lange reis gaat er wel een glaasje in. Haha. Uiteindelijk lukt het toch om een andere plek te vinden. Pff...gelukkig.Het is al 18.00 uur en na een borreltje gaan we koken. Als we daarna onder een afdak gaan zitten en Maria een deuntje gaat spelen, wordt het al snel gezellig. Leuke avond zo. Om 21.00 uur plots een hard raar geluid met een een raar gevoel. Yep, onze eerste aardbeving hier is een feit.
In de nacht worden we ook regelmatig wakker gemaakt, alleen is het dan de langs razende trein. Brrr..alsof hij door de camper heen gaat.
Tot de volgende keer maar weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fam Mud:
    15 januari 2015
    zo super leuk zo te zoen mooie tochten, en leuke foto's en nog veel plezier samen gr. Aan de rest, fam mud