Tropisch regenwoud.

14 januari 2015 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

Het is 6.30 uur  en ik ben als eerste op vandaag. Haha, normaal is Jack al op en daarna ik. Ik was steeds wel al wakker maar bleef steeds liggen tot er iemand op ging staan. Nu was ik er al uit en lag iedereen nog te ronken. Jack was een beetje van slag dat hij niet de eerste was. Hihi.

We vertrekken tegen 9.00 uur richting "Westport". Een mooie route tussen de bergen, maar aan een kant van de weg dus ook diepe dalen soms. Eng....rijdt maar wat zachter denken Maria en ik. Er zijn ook veel haarspeldbochten, dus best heftig!!!
We hebben een route langs de Buller river.
Daar rijden we al langs sinds gisteren. Door het slingeren en de vele bruggen tussen de bergen genieten Maria en ik er om beurten van.
Om 10.45 uur namen een koffiestop voor een half uurtje.
11.30 uur arrivé Westpoort. Tijd om wat boodschappen te doen.
Daarna gaan we een kijkje nemen bij de dolfijnen, denken wij. We moeten er een half uur voor om rijden, maar je wil wel wat zien natuurlijk. We komen in een mooi klein plaatsje genaamd " Butter Bay". Het wordt uiteindelijk een wandeltocht door het tropisch regenwoud aldaar. De route die we nemen loopt over het oude spoor avn de mijn en onderweg zien we nog een oude locomotief en een wagon en wat oude gereedschappen die erbij horen.
Het pad dat we lopen is echt prachtig. Je bent echt in het regenwoud.

De gevarieerdheid van het groen op de bergen is super. Ook zie je zoveel kleuren en staan op veel plekken de hoge struiken in bloei. Deze struik hebben wij als terras plant en groeit hier zomaar overal in het groot.
Net als vele andere planten.

Vanuit hier zijn we weer terug gereden naar Westpoort om onze weg te vervolgen.
Na de lunch zijn we om 14.45 uur weer op weg gegaan richting "Greymouth".
Van daaruit gaan we zoeken naar een plekje voor de nacht.
Maria heeft op haar telefoon een adres gevonden en heeft ons daarheen genavigeerd..
Het is al 17.30 uur, dus wel tijd om te stoppen.
Eindelijk om 18.15 uur na wat heen en weer gesteggel over hoe en waar we heen moeten, komen we toch op een gezellige plek terecht. Geen free camping, maar niet duur en de ambiance is super.
Maria speelde al op de accordeon en er is beloofd dat het kampvuur aan gaat vanavond.
Leuk toch!

De heren hebben mee gekeken hoe de palingen in de vijver eten kregen en mochten deze ook zelf voeren..
Later op de avond hebben we bij de vijver gezeten en mocht er gestookt worden. Dat is net iets voor de boy's. Het blijven pyromaantjes.
We kwamen nog 2 gezellige Duitsers bij zitten en er werd druk gekletst, om het zomaar eens te zijn zeggen.
Het was rond 23.30 uur wel echt bedtijd, want we willen de volgende ochtend alweer vroeg vertrekken.