Nationaal park van Abel, Tasmanië

13 januari 2015 - Murchison, Nieuw-Zeeland

Om 6.30 uur waren we alweer fris uit de veren om ons avontuur voort te zetten.
We zijn in de richting van Nelson gereden om het "Nationaal park van Abel Tasmanië" te bezoeken.

Een prachtig (alweer) gebied met een kristalhelder bergmeer. Daar hebben we.na een koffiepauze de "Honey Walk" gelopen door het bos. De naam spreekt al voor zich. Het geluid van de zoemende bijen boven je deed een beetje eng aan, maar.we.zijn er zonder bij en steken doorheen gekomen.
Na een kleine omweg, zijn we richting Murchison gaan rijden om vervolgens een plekje voor de lunch te zoeken. We moesten er wel zo'n 11 kilometer voor om rijden, maar dan heb je ook wat. Een mooi plekje aan het water met een geweldig uitzicht. "Lake Rotoroa" genaamd. Helaas was het voor korte duur want we werden meteen aangevallen door de zandvliegen. Dus was het goed dat we een spuitbus hiervoor bij hadden, maar de stop is hier toch wel door ingekort.

Om 15.30 uur zijn we gearriveerd op een heerlijke camping ( Murchison Motorhome Park, 57,00 NZD). Een super nette camping met vriendelijke gastvrije gastvrouw. Na een korte rondleiding wees zij ons de weg naar de rivier waar het schitterend zou zijn. En dat was het ook. We zijn er naar toe gelopen en met kleren aan erin gaan zwemmen. Heerlijk. Het enige nadeel nu is dat ik tijdens dit schrijven steeds omringd wordt door hommels, die Maria met een waaiertje van mij af moet slaan. Ik denk dat ik stink, maar ik heb net een heerlijke douche achter de rug. Pffff...klote hommels. Echt niet normaal.
Straks lekker eten en een borrel en dan weer op tijd naar bed om morgen weer vroeg op pad te gaan.