Overtocht van Wellington naar Picton.

12 januari 2015 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Om 8.30 uur moeten we aanrijden om op tijd in te schepen in Wellington.
De ticket voor de overtocht hebben we gisteravond nog telefonisch geboekt. Voor 4 personen incl. 7 meter lange camper koste dat ff 573,50 NZD en dan hebben we nog wel 10% korting gehad met onze top 10 pas. Deze kon je voor 49 NZD aanschaffen op een van de vele " top 10 campings"  op het eiland. Met deze overtocht is de aanschaf er al meer dan uit. We moeten ook nog terug en elke dag kunnen de prijzen anders zijn. Wij hopen op een goedkope terugreis.

Om 9.15 uur staan we in de rij voor de ferry om in te schepen voor de.overtocht naar Picton op het Zuidereiland.
Om 1030 uur gaan we varen en de overtocht gaat 3 uur duren, waarvan het laatste uur door de fjorden. Dit zou een indrukwekkend gezicht en dat is het ook, zo blijkt later als we er doorheen varen..

Na de boottocht rijden we via Picton naar Blenheim, waar we de nodige boodschappen weer hebben gedaan. Om 15.30 uur hebben
we een kampeerplaats gevonden om de nacht door te brengen. Dit keer weer een gratis plek. Fijn na die dure overtocht. Haha. We blijven Nederlanders, toch!

Na een wandeling door het prachtige natuurgebied, ( we worden echt oud) en een heerlijk diner worden we door Maria vermaakt met een muzikaal intermezzo.
Zelfs de.vogels reageerden erop door harder te gaan fluiten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willie van den bergh:
    13 januari 2015
    Wat een prachtig verhaal,heel indrukwekkend,jullie genieten er echt van,mooi ,heel veel plezier met z,n vier
  2. Karel en Anja Swarts:
    13 januari 2015
    heel mooi hoor, weer prachtige foto's, kunnen zo lekker met jullie mee genieten, voor jullie nog heel veel plezier xxx