Hobbitan movie set

28 januari 2015 - Waiotapu, Nieuw-Zeeland

We zijn vanmorgen wederom om 9.00 uur aangereden om naar "Matamata" te gaan.
Dit is het gebied waar we de filmset van de "Hobbiton" en "The Lord off the Rings" kunnen bezoeken en dat lijkt ons wel wat.
De route ernaar toe is vlak en wat eentonig, maar is gelukkig maar 2 uurtjes rijden.

Tegen 10.00 uur wordt het alweer groener en dus weer een stuk mooier.

Maria zit te WhatsAppen met haar schoondochter en koopt bijna ter plekke een nieuwe pup. Lizet gaat er morgen naar kijken en als hij speels is en naar haar toe komt, mag ze hem kopen voor Jack en Maria. Hebben ze bij thuiskomst meteen een hondje in de luiers. Haha, het moet niet gekker worden.

Om 10.00 uur arriveren we al in "Matamata" en gaan meteen door naar de info waar we voor de filmset moeten zijn.

Je kunt er alleen met een speciale bus in en daar boeken we dus meteen maar de trip.
Hoppa, maar 300, 00 NZD.
Het moet wel heel mooi zijn!!!
We kunnen om 12.30 uur mee voor een trip van 3 uur. We zijn benieuwd. We eten wat en Maria maakt een afspraak bij de kapper voor als we terug komen.

Als we om 12.30 uur vertrekken naar de filmset zijn onze verwachtingen hoog gespannen.

Nu ik dit schrijf denk ik ff tussendoor aan Robi. Zij moet nu op voor haar rijbewijs. Duimen. We hebben hier al een kaarsje
voor haar aangemaakt.

Om terug te komen op onze trip. Hoe was deze?
Super Vet!!! Zoveel foto's gemaakt. We werden tot aan het park gebracht en daar ging een gids mee om alle mooie plekjes te laten zien en te vertellen hoe alles tot stand is gekomen.
Het Hobbit Dorp beslaat 12 ha land.
Wat een uitzicht en wat een prachtig dorpje van holen. Alles is gemaakt om weer in gebruik te kunnen nemen voor eventueel nog een film.
Het is de bedoeling dat er nog wel 50 jaar mensen naartoe kunnen voor het dorp. Ze hebben veel profijt van het toerisme en het land is nog steeds van de lokale boer die er een dikke boterham van heeft.

De wandeling eindigt in " The Green Dragon". Helemaal in Hobbit Style tot in detail.
We krijgen een pils uit een kroes speciaal ervoor gebrouwen wat nergens anders verkrijgbaar is en wat maar 3,8% alcohol bevat. Lekker!

Precies om 15.30 uur zijn we weer bij de camper en Maria kan meteen al bij de kapper terecht. Goed gelukt komt zij na een half uurtje weer buiten.

We vertrekken meteen richting "Waitaupo", omdat we daar morgen nog wat te bekijken hebben. Dicht in de buurt vinden een vrije camping. Prachtig aan het water. We wisten dit plekje omdat we daar op onze 2de dag al eens koffiepauze hadden.

1. Ine:
    28 januari 2015
    Oh nou ben ik wel jaloers! Mijn favoriete films zijn daar opgenomen. Ik woon zelfs in de wijk waar alle straten naar personages van lord of THE Rings vernoemd zijn. Fijn om te zien en lezen dat jullie zo genieten x
  2. Anja Van Gaal:
    28 januari 2015
    Nou nou het gaat goed met jullie .
    Hopelijk mogen wij straks ook nog iets vertellen?
    Wat jullie maken zoveel mee.
    Groetjes en geniet van de laatste dagen.Wij gaan vanavond op de chocoladebollen Lekker lekker