Hoppa, nog maar eens terug naar Waiotapu

29 januari 2015 - Waiotapu Thermal Wonderland, Nieuw-Zeeland

Maria wil nog graag de Geiser in Waiotapu zien. Die zagen we de vorige keer (toen we opgestart zijn) niet. De Geiser spuit om 10.15 uur. En toen waren we later in de middag daar. Te laat.....
We hebben er al voor gezorgd dat we in de buurt hebben geslapen, om op tijd te kunnen zijn.
Dus hoppa, vertrekken maar weer om 9.00 uur.

We ruiken de zwavellucht al van verre. Heel Rotorua ruikt ernaar. Dit is een lucht als van rotte eieren. Overal zie je rookwalmen afkomstig vanuit de dunne aardkorst hier. En daar gaan we dan ook nog vrijwillig heen. Gekker moet het niet worden. Haha.
Maar...Roturoa is een geweldig mooi gebied, dus dat heb je er voor over.

De Geiser bleek door een chemische (natuurvriendelijke )reactie opgewekt te worden. Dit werd vroeger per ongeluk ontdekt door de gevangenen in dit gebied. Het was toen nog een warme bron en daar werd door hen de was in gewassen. Door de zeep die zij gebruikten begon de bron te borrelen en spoot daarna meters hoog het water de lucht in
Door de mineralen ontstond in de loop van zo'n 100 jaar een soort krater zoals wij het nu zien. Interessant of niet!! Ik lijk wel een schooljuf. Zo moet het ongeveer gegaan zijn in ieder geval.

Na de Geiser mochten wij op ons oude kaartje nog eens binnen in Wonderland. De echte Hollanders proberen dat natuurlijk. We hebben nu gelopen wat we vorige keer door tijdgebrek gemist hebben.
Wat een tocht. Alles doet nu na uren nog pijn, maar het was weer mooi. Mooie foto's ook.
Na Wonderland lunchen we. Sjaak steekt de BBQ aan en Maria en ik maken voor ons ieder een tosti. Lekker 5 min. op de BBQ en smullen maar.

Na een half uurtje pikken we de "Mud Pools" nog ff mee. Dit is gewoon langs de weg en toch ook heel bijzonder.
De hete modder borrelt overal en op tal van plekken krijg je dan ineens kleine en grotere uitbarstingen.

Na deze avonturen zoeken we rond 14.00 uur een camping op. We zijn moe maar voldaan en hebben behoefte aan een rustige dag verder.
Dit is trouwens onze laatste overnachting in de camper.
Morgenmiddag moeten we terug naar Jeroen en Lorraine om de camper weer in te leveren.
We hebben daar nog één overnachting in hun B&B voor we weer terug naar huis vliegen.