The SkyTower

27 januari 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

We hadden gisteravond nog een gezellige avond met onze Nederlandse  kampeer buren voor een nacht.
Maria speelde nog maar eens een Hollandse avond bij elkaar. Hihi.

Vanmorgen weer fris en fruitig van start gegaan
De watertank wordt nog maar eens gevuld, want je weet maar nooit waar je uit gaat komen en hoelang een rit van 60 kilometer kan duren. En dat hebben we geweten.
We gaan naar Auckland en dat is maar een rit van zo'n 60 kilometer.
Onderweg doen we boodschappen en kopen een pizza voor de lunch.
Maria en ik wisselen van plaats omdat ik al dagen het prachtige uitzicht over zee heb en zij nu aan de beurt is. Eerlijk zullen we alles delen.

We lunchen om 11.30 uur ( veel te vroeg, ik zit nog vol van het ontbijt) met een belachelijk grote pizza, die in twee gedeeltes op de BBQ moet om erop te passen.

Nadat we eerst over een vlakke ( saaie route voor NZ begrippen) al om 13.15 uur in Auckland aankomen, gaan we een informatie centrum in "Cornwall Park" (grote imposante bomen) binnen om te vragen waar de Sky Tower is.
We krijgen het adres en een kaart mee en gaan op weg met de camper. En ja hoor...de navigatie laat ons in de steek en daar komen we na een half uur pas achter. Voor we weer van de weg af kunnen en terug gaan zijn we een uur verder. Niet leuk, zeker omdat het druk is en je nergens snel tussen kunt. Help.

Gelukkig lukt het ons om uiteindelijk om 16.10 uur de camper te parkeren vlakbij de Sky Tower. Het uitzicht boven is wel super. Gelukkig maar. We zien enkele keren iemand skyjumpen van bovenaf en dat ziet er eng uit. Brrr...! We maken er ook filmpjes van. Rond 16.30 uur rijden we de stad weer uit op zoek naar onze volgende slaapplaats.