We pikken 2 liftsters op.

26 januari 2015 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

We zijn om 9.00 uur weer klaar om te vertrekken. Nu richting "Coromandel". Een prachtig gebied met mooie bossen( waar niet eigenlijk) en  mooie witte zandstranden.
We hebben weer een zonnige dag van zo'n 28 graden.

We stoppen tegen tienen aan "Hotwather Beach". Hier is een poel aan de rand van de zee met water dat uit de grond omhoog komt. Dat water is 60-65 graden warm.
Er loopt ook een rivier uit de bergen die in verbinding staat met de zee. Apart om te zien. Het water uit de rivier, waar het samen komt met de zee proeft licht zoutig.
We hebben mooie foto's kunnen maken hier.

Nieuwe stop in het plaatsje " Hahei", met weer een schitterend strand. Het zou bijna eentonig worden. Haha.
Overal zoveel plaats op het strand. Je kan soms foto's maken zonder vreemde mensen erbij. Dat kennen we in Nederland niet. Daar kun je over de koppen lopen.

Na een korte pauze rijden we weer verder en stoppen even later in het buitengebied van "Kaimarama". Daar zien we namelijk een natuurwinkel waar we een kijkje willen nemen.
Heel hippieachtig en grappig. We kopen er honing en bananenchips.
Als we buiten komen staan er 2 Nederlandse meiden die met ons mee willen liften naar de stad aldaar en natuurlijk mag dat.
Ze blijven 3 maanden in New Zealand en zijn al vanaf 4 januari aan het rond trekken. Ze werken voor kost en inwoning voor de community van de hippies. Ze helpen met de oogst en in de winkel.
Leuk om erover te horen.

We lunchen met fish en chips bij Snapper Jack in "Whitianga". De echte doorzetters tikken er nog een milkshake bij. Pffff...aan mij niet besteed.
Ze hebben er later last van. Toch iets teveel misschien??

Om 15.00 uur komen we op een veel te dure camping aan. Maar het moet maar.
Lekker gegeten en Maria gaat natuurlijk nog op de accordeon spelen. En wij zingen al die liedjes al vrolijk mee.