Een mooi begin van de dag.

22 januari 2015 - Tolaga Bay, Nieuw-Zeeland

Het is al bijna 10.00 uur als wij aanrijden richting Gisborn.
We hadden nog was te drogen( ja, dat moet soms als je een maand blijft). Daarom moesten we wat langer blijven en die tijd werd benut met een deuntje van...jawel hoor...ons Mieke.
Het duurde niet lang voor de eigenaresse van de camping en haar moeder bij ons kwamen. Ze hadden beiden een Ukelele met zich mee en hebben zelf ook enkele deuntjes gespeeld. Het was reuze gezellig. Super wat muziek met mensen kan doen.

Het regent als wij aanrijden, maar dat kan hier zomaar in een keer omslaan.

Als we om 12.00 uur na de koffiepauze en een fotomoment weer aanrijden, staat de zon alweer hoog aan de hemel.

Om 13.30 uur zijn we in "Gisborne" aangekomen en hebben we een warenhuis bezocht. Hier zijn we geslaagd voor een paar souvenirs. Met korting natuurlijk. Daar houden wij van. Haha.

Om 14.15 uur lunchen we aan het strand van "Makaroi". Vanaf ons plekje kijken we naar de toeristen die veel geld betalen om onder begeleiding pijlstaartroggen gaan bekijken.

Wij gaan weer verder om naar "Tolaga" te gaan. We vinden een camping tussen de zee en een rivier en hebben aan beide zijden van de camper een super uitzicht.

Er was een lange pier die we hebben bewandeld en daarna vroeg de buurvrouw aldaar of we kreeft wilden. Haar man had deze dezelfde dag gevangen en ze wilden die met ons delen. Het waren er trouwens meerdere. Heerlijk. We kregen er zelfgemaakte wasabi mayonaise bij. Toch bijzonder. Vreemden van elkaar, maar toch weer niet. De mensen hier zijn zo gastvrij!

Het is hier zo mooi en zo fijn. We hebben het super naar onze zin.