Rotte eieren?

8 januari 2015 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

De volgende ochtend al vroeg weer opgestaan en na het ontbijt kregen we uitgebreid uitleg over de camper en veel informatie over waar de mooie plekjes zijn te vinden. We kwamen er al snel achter dat dit eigenlijk overal is.

We zijn om 13.00 uur aangereden om boodschappen in te slaan en Maria maakte al meteen een opmerking over de vieze lucht die we roken bij het uitstappen op de parkeerplaats.Maria zei: Heb jij soms met de handrem erop gereden, Jack? Haha, krijg je dat meteen te horen.Jack antwoordde, ikke?... nee...hoezo? Die lucht kwam dan toch ergens anders vandaan. Maar waar.

Nadat we de boodschappen hadden ingeslagen zijn we  naar Rotorua Center gereden om daar alvast op camping "Cosy Cottage" onze camper in te boeken.

De camper op zijn plaats gezet, tafel en stoelen naar buiten en meteen op pad. We wilden weleens weten waar die rook vandaan kwam die je overal uit de grond zag komen. Nou, dat hadden we snel gevonden.

Dit is zwavel en komt uit het binnenste van de aarde. Op heel veel plekken kon je dit zien en je hoorde het water borrelen van de hitte. Heel apart en ook smerig. Daar kwam dus die rotte eierenlucht vandaan. We zijn niet verder weg geweest omdat deze wandeling bij Maria al twee blaren had opgeleverd, waar zij natuurlijk weer een hele poos last van had. Gelukkig was Marij, (ikke dus) goed uitgerust met de nodige spullen en ja hoor...daar hoorden toevallig ook blaarpleisters bij. Daar was Maria natuurlijk heel gelukkig mee.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl