Wai-o-tapu Thermal Wonderland

9 januari 2015 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

9 januari

Alweer vroeg op en na een lekker ontbijt met veel  hongerige bijzondere vogels (Pukeko) om ons heen, waren we klaar om weer op avontuur te gaan. We zijn gaan rijden richting Taupo en hebben onderweg een stop gemaakt om een bakje koffie te doen.

We zaten op een super mooi plekje aan een van de velen meren die New Zealand rijk is. Dit was op een gratis overnachtings camping voor campers. Jammer genoeg was het te vroeg om al aan te leggen voor de nacht, want mooier kan je niet gaan slapen. Na de koffie nog een wandeling door de het naastgelegen park gemaakt en daarna zijn we weer verder gereden. Onderweg kwam er iets moois op ons pad en daar wilden we wel eens meer van weten en zien.

Een prachtige wandeling door het Wai-o-tapu Thermal Wonderland. Wat je hier ziet is niet te geloven. ( maar dat is eigenlijk alles hier. Haha) Kraters gevormd door zwavelgassen. Super mooi en zo raar hoe dit kan. Zoveel verschillende kleuren die er gevormd worden door de zuurgraad en andere factoren.

Na een route van 45 minuten zijn we weer op pad gegaan en hebben weer een mooi plekje opgezocht voor de lunch. Ondertussen was het alweer 14.30 uur dus tijd voor de boodschappen voor ons avondeten en een camping zoeken. We hebben lekker gegeten met een wijntje erbij en dan voelen we alle vier wel dat de jetlag ons nog steeds in zijn greep heeft.

Pffff...maar de moeite meer dan waard. Nog maar 2 dagen gereden en we weten het zeker. Dit is echt het mooiste land waar je heen kan gaan. We gaan morgen onze weg vervolgen richting het zuiden om over een paar dagen de overtocht naar het Zuidereiland te maken om daar een kleine ronde op het eiland te gaan rijden.

Tot volgende keer