Vrij kamperen in Gravity Canyon

10 januari 2015 - Taihape, Nieuw-Zeeland

10-01

Gisteravond hebben we nog een flinke periode regen gehad na het eten. Daardoor was er wateroverlast binnen omdat de rubbers van de ramen het water niet konden verwerken. Gelukkig doet een prop keukenrol wonderen. Haha.

Vanmorgen alweer om 6.30 uur uit de veren om na een verfrissende douche en een goed ontbijt weer op pad te gaan. Om 8.30 uur waren we er klaar voor.
Een prachtige dag met veel zon en alweer een prachtig uitzicht vanuit de camper. Overal waar je kijkt zie je iets wat je wilt fotograferen maar dan moet je dit elke minuut doen. Pffff..niet normaal wat je ziet. Het is gewoon niet uit te leggen.

Om 10.15 uur de eerste stop gehad tussen de bergen met op de achtergrond een kabbelend beekje met....jawel, ijskoud water uit de bergen.
Na een kop koffie met koek en wat foto's maken aan het water zijn we weer verder gereden naar Taihape. Een mooi stadje met een gezellig centrum om ff wat te shoppen en natuurlijk...om flappen te tappen.

We hebben  meteen maar weer wat boodschappen gedaan, want vandaag gaan we vrij kamperen in "The middle of Nowhere".
En wel in een prachtig berggebied genaamd Gravity Canyon. Daar is ook overdag van alles te beleven zoals Bungee Jump, Raften en Flying Fox. Niet aan ons besteed, maar wel leuk om te zien.

Onze kampeerplek was een groen weiland met een geweldig uitzicht. Het bijbehorende toilet was een hokje van een vierkante meter. Er was een zitgedeelte van hout met een gat erin, met gelukkig een schone bril en er was zelfs toiletpapier en een kraantje. Oké, goed genoeg dus voor overdag. Alleen ga je daar midden in de nacht niet heen. Het ligt afgelegen en het is er aardedonker. Brrr....niets voor mij.

We hebben na een late lunch een wandeling gemaakt en genoten van het prachtige uitzicht, het mooie weer en natuurlijk moesten we ook daar foto's maken.
Bij terugkomst viel iedereen in slaap ( nog steeds last van een jetlag) behalve ik natuurlijk. Zodoende kon ik wat foto's maken van het slapende stel.
Vermoeiend hoor...vakantie vieren. Hihi.

Na het zelfbereide avondeten hebben we nog een mooie wandeling gemaakt en daarna speelde Maria op de accordeon. Zelfs de wilde schapen kwamen een kijkje nemen om er vervolgens vlug vandoor te gaan. Haha. Grappig om te zien. De staart van de schapen in New Zealand waren allemaal geknipt en de schapen die naar Maria kwamen luisteren hadden hun staart nog. Ze zullen als lammetje er wel tussenuit zijn geknepen en daardoor nu lekker vrij rondlopen met staart, zoals het hoort.
Heel bijzonder zo'n stil plekje met alleen het geluid van de vogels en dan....is daar Maria met..."Daar in dat kleine café aan de haven".

Onvoorstelbaar hoe mooi het kan zijn.
We zijn er wel uit dat vrij kamperen het mooiste is. Dat gaan we nog veel vaker doen.
Trouwens nog een puntje....het was onze eerste regen vrije avond en daar wilden wij natuurlijk meteen van profiteren. Dus lekker buiten gezeten deze avond. Een flesje wijn en een koud pilsje op tafel. Dit is genieten. Heerlijk!