Het heeft wat voeten in aarde.

24 januari 2015 - Whakamarama, Nieuw-Zeeland

De zon staat al hoog aan de hemel als ik om 7.00 uur wakker word.
Dat beloofd wat voor de rest van de dag.

Om 8.30 uur zijn we allemaal weer gewassen en gestreken en kunnen we weer op pad.
We rijden langs de kust naar "Mount Manganui". Ze hebben hier trouwens wel moeilijk uit te spreken plaatsnamen. Soms moeten we het wel een paar keer lezen en dan spreken we het nog verkeerd uit. Haha.
De route langs de kust is mooier dan gisteren, maar we moeten ook een flink stuk door de bergen.
Jammer, want ik genoot erg van het uitzicht op zee.
Maar als je ergens wilt komen hoort het erbij.

We proberen vaak vanuit de camper te fotograferen als we een mooi plaatje zien. Je kunt namelijk niet zomaar stoppen.
Dus het is een verassing wanneer we een mooi uitzicht op de foto krijgen zonder bewegend beeld.

We hebben vanmorgen onderweg weer boodschappen gedaan, getankt en uiteraard weer flappen moeten tappen. Gelukkig geeft de pinautomaat nog steeds. Haha, anders wordt het honger lijden.
Maria moest bij Sparks haar wifi checken. (Als je een simkaart daarvan koopt hier kun je bij elke telefooncel van Sparks 1 G gratis extra internetten). Maria had problemen met haar telefoon en het duurde nogal lang. Ondertussen kwam er al 4 x dezelfde kerel langs lopen en een zat er in een wachtende auto. Dat leek mij niet pluis, zeker omdat we voor dit dorp waren gewaarschuwd. Ik wilde dat we daar weggingen omdat onze mannen ook net waren tanken.
Pff..eindelijk was ze overtuigd en ging ze mee. Ze had het niet gemerkt omdat ze zo druk met haar mobieltje was.

Zelfs hier in het toch heel veilige New Zealand moet je op je hoede zijn.

Om 10.45 uur namen we een koffiepauze aan het prachtige "Waihi Beach".
We besloten om daarna een stuk door te rijden omdat het een stuk bergen was en we wilden vandaag een middag aan zee doorbrengen. Dan moesten we wel eerst een camping hebben. En ja hoor. Dat liep in de soep. Hoe we ook navigeerden, het lukte ons niet daar te komen waar wij wilden zijn.
Na veel vijven en zessen vonden we gelukkig wel een mooie camping waar we ons meteen prettig voelden.

Heel leuk was dat de camping vol staat met avocado bomen, die helemaal vol hingen met deze gezonde snack.
Ze werden voor een prikje verkocht aan de weg, maar wij als gasten kunnen ze gewoon plukken.

We hebben een gezellige zwoele avond hier in "Omokoroa" op een zeer mooie en nette camping. Wel een plaats of wat verder dan het oorspronkelijke plan.